5 Şubat 2014 Çarşamba

Ayfer TUNÇ- SUZAN DEFTER

   Bu kitabı okumadan önce ne Ayfer Tunç'u tanırdım ne de Suzan Defter isimli bir romanı olduğunu bilirdim. Severek takip ettiğim bir blog yazarının sevdiği kitaplar arasında olmasından dolayı ben de okumak istedim... Ne yazık ki hayatım boyunca hiç günlük tutmadım ama anladım ki günlük okumayı seviyormuşum:)
    Tarihimi de attım...
    Arka Kapak;
    "İnsan gençliğini aşka vermezse, gençlik ne işe yarar?"
    "Ama kaybeden sonunda siz olmuşsunuz."
    "Kayıp mı? Kaç kişi böylesine sevebilmiştir dünyada?"
    "Ama bir kucak korla kalan siz olmuşsunuz."
    "İyi ya boş değildi kucağım."
    "Ama yandınız, kül oldunuz."
    "Ama vardım, kül bunun kanıtı."

    12 Eylül'ün gölgesinde boğulan bir aşk hikayesi...Yaşamın kıyısında seyirci olmaktan öteye gidememiş bir erkek...Birbirinin ışığıyla kamaşan iki ayna arasında parçalanan bir kadın...Başkasının gözünde nasıl göründüğünü, iki günlük üzerinden anlatan deneysel bir çalışma. Modern zamanların karmaşık insanlık halleri Ayfer Tunç'un usta kaleminden unutulmaz bir edebiyat şölenine dönüşüyor.
    Suzan Defter, daha önce öykülerinden biri olduğu Taş- Kağıt- Makas'tan azat olmuş, tek başınalığı hak etmiş bir eser.
    İki ayrı kişilerin günlüklerinden oluşmuş bir roman Suzan Defter. Kitabın sol çift sayılı sayfaları Ekbel isimli bir erkeğe aitken, sağ tek sayılı sayfalarsa Derya isimli bir kadına ait. Derya günlükte kendi hikayesi dışında abisine aşık olan Suzan ile aralarını nasıl açtığını, yaşadığı kıskançlığı ve bundan duyduğu pişamnlığı yazıyor satırlarında... Ekbel ise baba mesleği olan avukatlıktan erken emekli olup evinde yaşadığı yanlızlığı anlatıyor...
    Kitabın sonrarında ne kadar farklı dünyaları keşfe çıktığınızı anlıyorsunuz. Günlük okumayı seviyorsanız, Ayfer Tunç ile daha tanışmadıysanız mutlaka okuyun derim...

Şimdiden keyifli okumalar o zaman:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...