23 Mayıs 2013 Perşembe

Sabahattin ALİ- DEĞİRMEN

  Bir Kitap Bağımlısı olarak ne yazık ki benim de bazı yazarlara karşı takıntılarım var. Dışardan güzel gözükebiliyorlar ama beni nedense yoruyorlar. Sabahattin Ali de bunlardan biri. İlk tanışmamız Kürk Mantolu Madonna ile başlayıp sonra Kuyucaklı Yusuf , İçimizdeki Şeytan, Mahkemelerde  ile devam edip son olarak ta Değirmen'i okudum. Daha yolum uzun, Sabahattin Ali'nin tüm kitaplarını keyif ile okuyana kadar da devam edecek gibi:)
    Tarihimi de attım...
    Arka Kapak;
    "İşte adaşım, sana seven bir Çingene'nin hikayesi. Çiçeklerin açtığı bir mevsimde, senin kollarına yaslanan ve çiçekler kadar güzel kokan bir vücutla uzak su kenarında oturmak ve öpüşmek, yoruluncuya kadar öpüşmek hoş şeydir...(...) Fakat sevgili bir vücutta bulunmayan bir şeyi kendisinde taşımaya tahammül etmeyerek onu koparıp atabilmek, işte adaşım, yanlız bu sevmektir. "

    Türk edebiyatının "özgür" sesi Sabahattin Ali'den yıllara meydan okuyan öyküler...
    Değirmen kısa kısa hikayelerden oluşan bir öykü kitabı. Üzülerek söylüyorum ki ne yazık ki benim öykü kitapları ile aram hiçbir zaman iyi olmadı. Sabahattin Ali'nin harikulade kalemi ile 16 tane öykü'yü okuyabilirsiniz. Kısa kısa hikayelerde onun yarattığı o harika dünyaya girip girip çıkmak bir Kitap Bağımlısı olarak harika bir duygu. Kısa bir soluk almak almak isterseniz harika bir tavsiyemdir size.

2 yorum:

  1. Fakat sevgili bir vücutta bulunmayan bir şeyi kendisinde taşımaya tahammül etmeyerek onu koparıp atabilmek, işte adaşım, yanlız bu sevmektir. MUHTEŞEM BİR TANIMLAMA...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sensei Mevsil:)Kesinlikle sana katılıyorum harika bir anlatım!

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...