8 Ekim 2012 Pazartesi

Fernando MORAİS- PAULO COELHO BİR SAVAŞÇININ YAŞAMI

Paulo COELHO  benim en sevdiğim yazarlardan biri, onun alışılmışın dışında ki kitaplarını severek okuyorum. Her zaman hayat hikayesini çok merak etmiştim. Nasıl bir hayatı var da bu hayat ona bu kitapları yazdırıyor diye!
    Bir kitap alışverişim de tesadüf eseri bu biyografi kitabını bulduğumda hiç düşünmeden almıştım.
    Tarihimi de atmışım! Aslında kütüphaneme gireli baya uzun zaman olmuştu ama ne yazık ki kendisi ile birbirimize pek ısınamadık. O yüzden üç kitap kadar elimde sürünmek zorunda kaldı:(
   Evet henüz Paulo COELHO kitaplarının tamamını okuyamadım ama diğerleri okunacaklar listemin en başında.
    
  Arka Kapak;
"Fernando'ya daha önce kimseye söylemediklerimi anlattım...kendime bile söylemediklerimi..." Paulo COELHO
Paulo COELHO, kitapları 100 milyondan fazla satmış,sayısız ödül kazanmış bir yazar, edebiyat dünyasının süperstarı. Dünyanın hemen hemen her köşesindeki 135 milyondan fazla okura ilham kaynağı olmuş evrensel bir figür.
Üç yıl boyunca Paulo COELHO'nun izini süren Fernando MORAİS, kendi deyimiyle "onun yaşamını didik didik etti, özel ilişkilerini derinlemesine inceledi, vasiyetini okudu, ilaçlarını öğrendi, ceplerini yokladı ve aşk maceralarının meyvesi olabileceklerini düşündüğü çocukları aradı". Hepsinden önemlisi, Coelho'nun kırk yıldır tuttuğu günceleri inceleme şansı yakaladı. Yazarın altmış yıllık yaşamına sığdırdıklarını bir yapbozun parçaları gibi birleştirdi, böylece onun sıradışı varlığını büyük bir açık yüreklilikle yansıtan bu kitap ortaya çıktı.
Simyacı, Veronika Ölmek İstiyor, Brida, Elif gibi romanlarıyla ülkemizde de çok sevilen Paulo COELHO'nun yaşamöyküsü, tıpkı kitapları gibi, bir solukta okunan sürükleyici bir serüven; "Büyücü"nün gizemli dünyasına açılan kapı.
    517 sayfanın bu kadar sıkıcı olması kesinlikle Paulo COELHO'nun hayatından değil yazarın anlatım dilinin kötü olmasından:( O kadar ayrıntı dolu ki bir süre sonra anlatılan herşey birbirine giriyor ama herşeye rağmen Paulo COELHO seven her kitapseverin sabırla okuması gereken bir kitap. Hani derler ya hiçbirşey dışardan gözüktüğü gibi değildir onun hayatıda o kadar şaşırtıcı ki yok artık dedirtiyor!!!
 Hayatının bir kısmını akıl hastanesinde mi geçirmemiş, uzun yıllar uyuşturucu madde mi kullanmamış, en büyük hayali ünlü bir yazar olmakmış ama bu hayale ulaşana kadar destek yerine hep köstek olmuşlar daha daha ne ayrıntılar var kitapta... Sizin en sevdiğiniz Paulo COELHO kitabı ne merak ediyorum?

2 yorum:

  1. simyaci harikadir elbette.. Cok sevmistim bende herkes gibi.. ama ayrica "Piedra Irmagi'nin kiyisinda oturdum, agladim" romanini da cok sevmistim.. Yukarida gorduklerimden "Brida" beni cok sikmadi gayet keyifli okudugumu hatirliyorum.. bir cok kisi onu okuyamamis.. Elif'i hala elime almaya vakit bulamadim ama kitapligimda olanlardan.. Hac ise acikcasi cok uzerine dusmedigim bir kitapti.. Sence okunmali mi ? (yani bu da soru mu !! her kitap okunmali ama yani one almali miyim :P )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam:) Simyacı dediğin gibi tartışmasız güzel bir kitap!"Piedra Irmagi'nin kiyisinda oturdum, agladım" hemen okunucaklar listeme alıyorum:) Ben Brida'ya bayılanlardanım:) Elif realkarnasyona inanıyorsan, harika bir kitap! Hac ilk kitabı bence çok başarılı değil!

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...