11 Temmuz 2013 Perşembe

Patti SMITH- ÇOLUK ÇOCUK

    Çoluk Çocuk ne zamandır okumak istediğim ama nedensizce ertelediğim bir kitaptı. Yakın zamanda filminin çekildiğini duyduğumda artık okumanın zamanı geldi diye düşündüm ve heyecanla kitabıma başladım...
    Tarihimi de attım...
    Arka Kapak;
Bir başyapıt, daha önce hiç açılmamış bir hazine sandığının içini görmek için ayrıcalıklı bir davet.
Johnny Depp

Coltraine'in öldüğü yazdı, aşkın ve isyanların yazıydı ve Brooklyn'de tesadüfi bir karşılaşmanın iki genç insanı sanat, bağlılık ve başlangıçlarla dolu bir hayat yolculuğuna çıkarttığı yazdı.

Pek çok eleştirmen tarafından 2010'un en iyi kitabı olarak gösterilen ve son olarak prestijli National Book Award'u kazanana ÇOLUK ÇOCUK, bir aşk hikâyesi olarak başlayıp bir ağıt olarak sona eriyor. Altmışların sonu, yetmişlerin başındaki New York'u, onun zengin ve fakir insanlarına, sanatçılarına ve serserilerine bir selam çakıyor. Yolun başında birbirlerine göz kulak olmaya söz vermiş iki genç sanatçının yükselişini ve şöhret kapısını aralayışlarını nefes kesici bir içtenlik ve saflıkta anlatan bu kitap, gerçek bir masal.

"...yaşlıca bir çift önümüzde durup alenen bizi incelemeye başladı.
Robert ilgi çekmekten hoşlanıyordu, heyecanla elimi sıktı.
'Hadi, fotoğraflarını çek,' dedi kadın, hayretler içindeki kocasına.
'Sanatçılar galiba.' 'Hadi canım,' dedi adam, omuz silkerek.
'Çoluk çocuk bunlar.'
    Çoluk Çocuk okurken kulağımda hep Patti Smith'in sesi vardı. Hem onun parçalarını dinleyip hem de onun yazdığı kitabı okumak beni nasıl mutlu etti anlatamam:) Hayatım boyunca saklayıp, kütüphanemin en güzel yerine koyacağım çok özel bir kitap Çoluk Cocuk...
    Patti'nin yaşadığı çok özel bir ilişkiyi seneler sonra kaleme alması o öldükten sonra aslında Sevgilisi'ni yaşatması harika bir fikir olmuş! Aslında kitap bittikten sonra ona bambaşka bir dünya açan sevgili için az bile yapılmış da diyebilirsiniz. Aralarında çok özel ve büyüleyici ilişkiyi hayranlıkla okuduktan sonra sanata olan aşkım biraz daha arttı!!!
 
Patti'nin sanata olan bakış açısını değiştiren bu büyülü hayatı herkes okumalı...
Çok özel bir kitap...

4 yorum:

  1. Yasasin sonunda kutuphanen icinde ozel bir yere sahip oldugunu bilmek iyi hissettirdi.. Benim icin cok ozel bir kitap biliyorsun.. Sayesinde yasadiklari donemin onemli sanat akimlarini, sarkilarini ve duygularini ogrenmistim.. Patti Smith gezi icin de bize destek oldu biliyor musun ? cok tatli ! seviyorum cok.. keske tanisabilsem.. cok isterdim..

    Operim tatlim !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lülüm senin için ne kadar özel bir kitap olduğunu çok iyi biliyorum:)Hatta filminin çekiliceğinide senden duymuştum:)Gezi için destek olduğunu biliyorum, çoook hoştu!Eminim tanışsanız o da seni çok severdi:)

      Sil
  2. Bu kitap çok ilgimi çekti, okunacak kitaplar listeme ekledim.paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Gamze'cim:)Kesinlikle pişman olmayacaksın!Asıl ben teşekkür ederim tatlı takibin için:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...