14 Kasım 2012 Çarşamba

Agatha CRISTIE- BİRİSİ ÖLECEK

 Okuduğum dördüncü Agatha CHRISTIE kitabı ama en beğendiğim On Küçük Zenci den bile daha çok etkiledi beni... Sıkı bir polisiye kitabı Birisi Ölecek!
    Kitabımı 6.Sahaf Festivali 'nden aldım. Tarihimi de attım ama asıl benim için önemli olan benim attığım güncel tarihten daha çok kitabın basım tarihiydi! Kim bilir benim elime ulaşmadan önce kaç kitapsever okudu, kaç ev dolaştı...

   Arka Kapak;
   Güzel yıldız Jane Wilkinson, iri mavi gözlerini Belçikalı detektife dikmişti. " Yalvarırım Mösyö Poirot, beni kocamdan kurtarın. Onu başımdan atmam lazım!"
   
   Poirot, gülümsedi. " Fakat ben ne yapabilirim ki?.."
   -" Bilmiyorum.. Çok zeki olduğunuzu söylüyorlar.. Muhakkak bir yolunu bulursunuz. Mösyö Pairot, beni Lord Edgware'den hemen kurtarmalısınız. Yoksa..."
   Poirot kaşlarını kadırdı, "Evet, yoksa?..."
   Jane Wilkinson, derin bir nefes aldı. "Yoksa, birimizden biri mutlaka ölecek!.."

    Kitabı bitirdikten sonra hangi ara ve ne zaman 192 sayfa bitti dedirten bir kitap oldu. Ben ki çok fazla polisiye ve cinayet romanları okumaktan hoşlanmazken  Agatha CRISTIE bana resmen sevdirdi..
   ''Birisi Ölecek'' kitabında da kocasından boşanmak isteyen bir kadının Agatha CRISTIE'i kitapları'nın vazgeçilmez kahramanı Mösyö Poirot'a ulaşması ve ondan yardım istemesi ile başlayan olayları anlatıyor. Yardım istedikten birgün sonra kocasının ölü bulunması da olayları başlatıyor. Sonrasında o kadar sürükleyici ve karmaşık bir hal alıyor ki; ben bile kitabı okurken katil konusunda sürekli fikir değiştirmek zorunda kalmışken hiç ummadığım kişi katil çıktı. Katil çok zeki ama her zaman ki gibi yaptığı küçücük bir hata onu ele veriyor.
   Kitabın sonunda katilin dilinden cinayetleri nasıl işlediği de büyüleyici... Polisiye ve cinayet romanları okumayı seviyorsanız kesinlikle bu kitabı vakit kaybetmeden okumalısınız!!!

2 yorum:

  1. hic aklimda yokken bu kitabi okumak istedim Gulsah'cim.. sanirim bu kitaba bir sans taniyabilirim :)) korkutmasin ama beni.. :))) Bir de bugun gunlerden DOT ! ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Lülü'cüm:)Yok yok bu kitap hiç korkutucu değil sadece heyecan ve gerilim hissi uyandırıyor ama kesinlikle bir Agatha Christie kitabı okumalısın! Şimdiden size iyi seyirler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...