29 Kasım 2012 Perşembe

Woody ALLEN- YAN ETKİLER

     Woody ALLEN okumak, onun filmlerini izlemek beni hep mutlu etmiştir. En büyük eksikliğim de kabarık bir okunacak kitap listem olduğundan Tüysüz den sonra okuduğum ikinci kitap olmasıdır. Ama kararlıyım en kısa zaman da hem filmlerinde hem de kitaplarında tüm seriyi tamamlıyacağım:)

Tarihimi de attım:)
Arka Kapak;
   Yanlız geçirdiğim gecelerde, mükemmelliğin estetiğini düşünmeye başlamıştım. Doğada "mükemmel" olan bir şey var mıydı, Hyman amcamın aptallığını saymazsak? Ben kimdim ki mükemmeli arıyordum? Bunca kusurum varken üstelik. Kusurlarımın listesini çıkaracak oldum ama bir numaralı olanda takıldım kaldım: 1) Bazen şapkasını unutur.

   Ne kadar ihtiyatlı, suçluluk içinde ve evhamlı olsam da, bu gece benim gecemdi. Connie Chasen ve ben, birbirimize inkar edilemeyecek bir çekim duyuyorduk ve sadece bir saat sonra, keten çarşafları oraya buraya savurarak, insan tutkusunun absürt koreografisini şaşmaz bir duygusal bağlılıkla icra ediyorduk. Yaşadığım en erotik ve tatmin edici seks deneyimiydi. Olaydan sonra kız kollarımda gevşemiş ve doymuş bir halde yatarken, kaderin benden nasıl intikam alacağını merak etmeye başladım. Kör mü olacaktım? Kötürüm mü kalacaktım?

   Tamam, bilim bize peyniri pastörize etmeyi öğrtetmiştir. Bunu arkadaşlar arasında denemek eğlenceli de olabilir. Ya hidrojen bombası ne olacak? Bunlardan biri yanlışlıkla masadan düştü mü meydana gelenleri gördümüz mü hiç? Sonsuz bilmecelere kafa yorarken insan, bilim nerede? Evren nasıl doğdu? Ne zamandır var? Madde, bir patlamayla mı, Tanrı'nın kelamıyla mı ortaya çıktı?

   Özetlemek gerekirse, geleceğin büyük fırsatlar barındırdığı kesin. Ayrıca tuzakları da var. Önemli olan, tuzaklardan kaçınmak, fırsatları yakalamak ve akşam tarfiğine kalmadan eve dönmek.

    177 sayfa klasik Woody ALLEN tarzını yansıttığı için ne olup bittiğini anlamadan ne yazık ki bitti:( 
''Yan Etkiler'' kısa kısa hikayelerden oluşmakta, hepsi de farklı farklı, zaman zaman mantıklı, bazen mantık dışı konular anlatılmakta. Ben sıkı bir bir Woody ALLEN hayranıyım hatta keşke kendisi benim dedem olsaydı diye de bir serzenişim de yok değil.. :) Düşünsenize dedem Woody ALLEN:) buraya bunu yazması ayrı, düşünmesi ayrı keyifli:) Olsun kendisi dedem olmasa da onu ve absürd komedi tarzını çok seviyorum. Dedem diye söylemiyorum ama eğer Woody ALLEN okumayı seviyorsanız, mutlaka okuyun derim:)

8 yorum:

  1. seviyorum ! okumaliyim o halde.. dede isi de cok havali :)) ama ben yine de Ali dedemi tercih ederim.. Nur icin de yatsin pamuk dedecigim benimm :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Allah rahmet eylesin pamuk deden nur için de yatsın:(

      Sil
  2. Ben de Woody Allen filmlerini kacirmam hic. Cok yillar evvel iki kitabini da okumustum, cok guldugumu hatirliyorum. Buna da bakicam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Aylin'cim seninde Woody ALLEN sevmene çok sevindim. Yıllar evvel okuduğun iki kitabı hatırlıyorsan ve benimle paylaşırsan çok sevinirim:)Alıp hemen okumak isterim.

      Sil
  3. Universite yillarinda okumustum, ayni yaz ikisini de, tam turkce basligindan emin degilim ama ingilizce basligi Everything you always wanted to know about sex. Digeri de bir film senaryosunun kitaplastirilmis haliydi ama isminden emin degilim su anda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgiler için teşekkür ederim Aylin'cim:)Hemen araştırıyorum!

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...