6 Şubat 2013 Çarşamba

Ayşe KULİN- BORA'NIN KİTABI

   Uzun bir aradan sonra bloguma yazmak harika bir duygu! Aslında zamansızlık değil de kendime verdiğim sözden dolayı uzadı bu ara! Neden derseniz benim bir sürü uzatmalı sevgililerim var... bu sene onları bitireceğime dair söz verdim. Durum böyle olunca da okuma hızım ciddi bir düşüş gösteriyor!
   Okuması zor(!) kitaplardan sonra Ayşe Kulin bana ilaç gibi geldi. Seri kitaplara olan düşkünlüğüm bilinir. Bora'nın Kitabı da Ayşe Kulin'nin bir önce ki Gizli Anların Yolcusu kitabı'nın devamı... Ayşe Kulin hep severek ve isteyerek okuduğum yazarlardan biridir bu arada!
Arka Kapak;
   "Yorgunum! Önce gerçeğimi kendime kabul ettirirken yoruldum! Sonra gizlerken...Daha sonra yüzleşirken...Kendim olmaya hakkım olduğunu anladığımda...Kendimle barışırken...Gerçeğimi başkalarına kabul ettirmeye çalışırken...Benim gibi binlerce, on binlerce insan var olduğunu öğrenirken...Yoruldum!"

   Acımasız günlerin gölgesinde geçen çocukluğunun yaralarını sarmak ve geçmişini silmek için İstanbul'a gelen genç bir adam:Bora. Tam hayatını değiştiren aşkı bulup umudu yeşerdiğinde, geçmişi yeniden karşısına çıkacak ve kendi öyküsünü anlattığı Bora'nın Kitabı onu bir girdabın içine sürükleyecek...

   Gizli Anların Yolcusu'ndan tanıdığımız Bora'nın hazin öyküsüyle Ayşe Kulin, sadece genç bir adamın kişisel varoluş mücadelesini değil, bu coğrafyanın zorlu koşullarında bir insan, bir aşık, bir birey olabilmenin imkansızlığını da anlatıyor.

   Bora'nın Kitabı kabuğundan sıyrılmaya ant içmiş insanların büyük mücadelesinin romanı.
    249 sayfa Gizli Anların Yolcusu kitabında kafamda kalan soru işaretlerinin hepsini yanıtlamasada bir çoğuna cevap bulmanın hüznünü yaşattı bana:( İlk kitabı okuyanlar çok iyi bilir Bora'nın kim olduğunu! Bilmeyenler için ise Bora; erkek arkadaşı ile yaşadığı dolu dizgin aşkı anlatıyordu ilk kitapta. Ama bu aşka rahat vermeyen kadınları, toplum baskısını, töre'yi de üstüne basa basa belirtmişti. Ama Bora bilinmeyenli bir denklem gibiydi. Benim bile kafamda o kadar çok soru işareti vardı ki işte bunların hepsini bu kitapta bulucaksınız! Bora neden ismini değiştirdi? Çocukluk yılları nasıl geçti? Ailesini terkettikten sonra onların başına neler geldi? Balkondan düşmesi bir intahar mıydı? Son anlarında yanında kim vardı? Ben hüzünle bitirdim Bora'nın Kitabını:( Gizli Anların Yolcusu'nu okuduysanız mutlaka bu kitabı okumalısınız!!!

6 yorum:

  1. Gizli Anların Yolcusu'nu okumuş ve büyük hayal kırıklığına uğramıştım açıkçası.Çünkü ilk Kulin kitabımdı.Öbür kitaplarını daha çok seviyorum ben,tarihle harmanlanmış olanlarını.Bana göre asıl Kulin tarzı odur :) Ama sen böyle deyince merak ettim :)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar cyrstalll:)Evet tarih tarzı kitapları daha özel ve güzel ama Gizli Anların Yolcusu'nun da farklı bir tarzı vardı ben belki de bu yüzden sevdim.Bu ülke de sıradışı şeyler yazıldığında ben çok mutlu oluyorum. Hep aynı şeyleri okumaktan sıkılan bir kitap bağımlısı olarak:)

      Sil
  2. benim de listemde olan ama henüz okumadığım kitaplar arasında..teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Sihirli Oklava:)En kısa zaman da okunmalı o zaman:)Sevgiler:)

      Sil
  3. Gulsahcim, Ayse Kulin in yazimini begeniyorum, ozellikle bio olanlari. Adi Aylin ilk okudugumdu, sonra Fureya : ) Baya olmus onun kitaplarini okumayali, bakmaliyim yine : ) Woody nin bir baska kitabini da okumussun : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylin'cim:)Ben de Ayşe Kulin okumayı çok seviyorum!Bence sen de uzun aradan sonra Hayat ve Hüzün'ü kitaplarını okumalısın!Woddy Allen'ı çok seviyorum:)Mutlaka arada okunmalı...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...