18 Şubat 2013 Pazartesi

Murat MENTEŞ- DUBLÖRÜN DİLEMMASI

  Murat MENTEŞ çok uzun zamandan beri okunacaklar listemin en başında olmasına rağmen, hani bazı kitaplara bir türlü fırsat gelmez ya Dublörün Dilemması da onlardan biri. Aslında Murat MENTEŞ için önümde iki seçenek vardı diğeri de Korkma Ben Varım olmasına rağmen ben tercihimi Dublörün Dilemması'ndan yana kullandım.
    Tarihimi de attım...

    Arka Kapak;
    Murat Menteş, okumacı, tartışmacı, kavgacı, yani kışkırtıcı bir yazar arkadaşım. Onunla çekişirken çiçek açarsınız. Yazarlık macerasını ben de merakla izliyorum. Peşinen söyleyeyim, fiktif, tümden hayal ürünü metinler sevmem, fakat Murat Menteş'in birbiri peşi sıra lurduğu cümlelerin gücü, benim kendimce şikayetimi kuruntuya dönüştürdü. Ben, Murat'ın yaşındayken kelimelerle kasap gibi boğuşuyordum; Murat aksine, kelimeleri kırbaçlayıp cümleler içinde düzene sokuyor ve bunu pek mahirce başarıyor. Bu yüzden Dublörün Dilemması çok canlı, renkli, inceden felsefi çığlıklarla bezeli bir kitap ve hızla yaklaşan bir yazarı işaretliyor...Böyledir, edebiyat kavgayla başlar huzurla sona erer derler;gerçi ben görmedim, hayırlısı Murat için olsun!..
                                                                                                                                Nihat GENÇ

  Çok acayip. Çok tuhaf. Müthiş!.. Böyle bir kitabın yazıldığına inanamıyorum. Okuyun, siz de inanamayaksınız!
                                                                                                                                 Hakan ALBAYRAK

   Dublörün Dilemması ilginç, heyecanlı, eğlenceli, derinlikli...bir roman. Ama galiba en önemli özelliği, bize sözcüklerin gücünü hatırlatması. Hiperaktif bir zekanın ürünü, bu baş döndürücü macerayı okumak büyük keyif! Ben sevdim eller alsın.
                                                                                                                                 Alper CANIGÜZ

    263 sayfayı iki gün gibi kısa bir sürede keyifle okusamda açıkcası ben çok çok etkilenmedim. Murat MENTEŞ'in dili bana biraz türk usulü Woddy ALLEN gibi geldi. Evet, türk yazarlara göre kesinlikle farklı bir dili var. Ama adını koyamadığım birşeyler eksik... Kitapta dört adamın birbiri ile bağlantılı ama kesinlikle gerçekle çok alakası olmayan absürd bir hikaye anlatılıyor. Kitapta ki kahramanlardan biri olan Nuh TUFAN gibi bir arkadaşım olmadığı için çok şanslı olduğumu düşünmekten de kendimi alamadım. Açıkcası kitapla ilgili yazacak çok fazla birşey de bulamıyorum. Bu kitabın üstüne Korkma Ben Varım'ı okur muyum bilemiyorum...

9 yorum:

  1. hic duymadigim bir yazar ama o mesafeli durusumun yegane sebebi ozgun olmamalari.. Hatta bu yuzden de Elif Safak'i cok seviyorum galiba.. o cok kendine has.. neyse dedikodu yapmayalim, yazarlarin hepsinin emegine saglik ! kucucuk post icin bile yazi yazmak o kadar zor iken bir kitap yazmak muthis bir seruven olmali.. ;) operim tatlim !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Lülüm:)Benim için de değişik bir deneyim oldu. Elif ŞAFAK'ı ben de çok seviyorum onunla blogum için röportaj yapmakta en büyük hayallerimden biri:)Yazmak Dünya'nın en zor işi o yüzden kendimi kitap yazarken düşünemiyorum:)Ben de seni kocaman kocaman öperim:) Tatlı Lülüm benim:)

      Sil
  2. Sevgili Kitap Kurdu,
    Hızına maşallah diyorum ve güzel yanaklarından kocaman öpüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Tuğçemmm:)güzel yorumunu da seni de yerim:)Bir de kocaman kocaman öperim:)

      Sil
  3. İnsanlar ne kadar farklı. Ben Nuh Tufan gibi bir arkadaşım olmadığına üzülmüştüm:) siz ise tam tersi! En sevdiğim kitaplardan biridir DD. Herkese okumasını tavsiye ediyorum. Kitabı sevenleri ben de seviyorum:) ama sevmeyenleri de seviyorum:)karışık bi hal içindeyim! Neyse lafı uzatıp saçmalamaya başladımm:) Görüşmek üzereeee!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar AMACOKZOR:)Zevkler ve renkler olayı burda devreye giriyor sanırım:)Ama yorumunuz beni gülümsetti teşekkür ederim:)Daha önce hiç Woody ALLEN okudunuz mu? Cevabınızı merak ediyorum:)

      Sil
    2. Hayır daha önce hiç okumadım ama okumayı isterim:) Ilk hangi kitabını okumamı önerirsiniz? Woody Allen kitapları, konulu bir yazı yazmak istemez misiniz? Hem benim gibi hiç bilmeyenler için çok güzel bir harita olur:) Yalnız ancak nisan ayında okuyabilirim sanırım, mart için kendime küçük bi kitap takvimi hazırladım:)

      Sil
    3. Absürd komedi seviyorsanız çok hoşunuza gidicektir ki ilk olarak Tüysüz'ü okuyabilirsiniz!Ben blogumda daha önce okuduğum iki Woody Allen kitabı paylaşmıştım ordan bakabilirsiniz!Geç olsun sorun değil önemli olan okunucaklar listenize alıcak olmanız:)Keyifli okumalar:)

      Sil
  4. Tamamdır çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...