15 Şubat 2013 Cuma

WILLIAM SHAKESPEARE- HAMLET

   Shakespeare okumak uzun zamandan beri aklımda olsa da kabarık okunacaklar listemden dolayı anca sıra gelebildi. Yine keşke daha önce okusaydım dediğim kitaplar arasında da yerini aldı.
    Tarihimi de attım...
    Arka Kapak;
    William Shakespeare(1564-1616): Oyunları ve şiirlerinde insanlık durumlarını dile getiriş gücüyle yaklaşık 400 yıldır bütün dünya okur ve seyircilerini etkilemeyi sürdüren efsanevi yazar, Hamlet'de aşk, akrabalık ve iktidar ilişkileri ile intikam arzusunu birbirini izleyen cinayetlerin örgüsünde yer alır. Kaynağı eski kuzey masallarına kadar uzanan bu tragedya sadece Shakespeare'in değil, dünya tiyatro tarihinin de en tanınmış eserlerindendir. Üzerine binlerce kitap yazılan Hamlet, çağımızda en çok sahneye konulan oyunlardan biri olmuştur.
    400 yıllık bir geçmişi olan bu eseri olumlu ya da olumsuz eleştirmek haddime bile değil diye düşünüyorum. Kesinlikle okunması gereken harika bir eser. Daha önce hiç oyun okumamış biri olarak çok hoşuma gittiğini söylemeliyim, okurken kendi oyunumuda hayal gücümde oynatmak çok hoşuma gitti. İstanbul da ilk Hamlet oyununa koşa koşa gitmek de planlarım dahilinde. Bakalım ben mi hayallerimde daha iyi yönetmişim yoksa oyunun yönetmeni mi?:)
    Shakespeare'in biri kız, biri erkek  ikiz çocukları olduğunu ve erkek olanın adının Hamlet olduğunu ve ne yazık ki 11 yaşındayken vefat ettiğini de bu kitap sayesinde öğrenip, sizinle paylaşmak istedim. Siz bu yazıyı okurken ben çoktan Shakespeare'in başka bir eseri olan Romeo ve Juliet'in kitap siparişini verdim bile:)

4 yorum:

  1. Harika bir is yapmissin.. Hamlet'i yilllar yillar once okumus uzerine muthis oyunculuk performansi gosterilen filmini izlemistim.. Kate Winslet ve Kenneth Branagh oynuyor filmde.. Eger izlememissen mutlaka bos bir vaktinde izlemelisin.. Cok etkilendigimi hala cok net hatirliyorum :) operim cuma mutlulugu icinde tatlim !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bu harika bir öneri hemen notlarımın arasına alıp en kısa zamanda da izleyip yorumumu seninle ve blog da paylaşıyorum:)Ben de kocaman kiss kiss:)

      Sil
  2. Ben de yıllar önce okumuştum Hamlet'i ama dönüp, dönüp okuduğum kitaplar var. Hamlet'i de listeye alıp, yeniden okuma isteği yarattın bende canım benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman da aman kimler gelmiş bloguma:)Nasıl mutlu oldum anlatamam kuşum:)Tekrar okuma isteği yarattıysam ne mutlu bana:)O zaman keyifli okumalar minnoşum:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...